"OPTYMALIZACJA WPISU BLOGOWEGO" - PIERWSZE WEBINARIUM ZA NAMI!
Za nami pierwsze, samodzielnie zorganizowane webinarium! Odbyło się ono w formie szkolenia online, dedykowanego specjalnie blogerom.
2017-10-23, 13:11

Było to już kolejne działanie z cyklu #promujemyblogosfere. Prócz licznych artykułów poradnikowych, które możecie znaleźć na naszym blogu, w czerwcu poprowadziliśmy szkolenie stacjonarne pt. “Analityka internetowa dla blogerów”. Wrześniowy webinar pt .”Optymalizacja wpisu blogowego” był drugą częścią szkoleniową, z myślą o blogerach z innych miast, którzy nie mogli zjawić w czerwcu w naszej siedzibie.

Nasz spec od szkoleń


Webinar poprowadziła Anna Zalewska - managerka działu Content Marketingu w naszej agencji, a także czołowa autorka bloga widoczni.com. Szkolenie trwało ok. 40 min i podzielone było na 8 bloków tematycznych, które zostały szczegółowo omówione.

Plan szkolenia, czyli o czym usłyszeli uczestnicy?

Frazy, frazy, frazy...


W pierwszej części Ania omówiła podstawę prawidłowej optymalizacji tekstu na każdej stronie, czyli frazy. Podała przykłady skutecznych i prostych w obsłudze narzędzi do doboru fraz. Wskazała także 5 kluczowych elementów na stronie, które warto wzbogacić o słowa kluczowe.

Metadane


Kolejna część szkolenia została poświęcona metadanym. Ania podała konkretne przykłady prawidłowo dopasowanych i skonstruowanych title oraz description.

A co ze zdjęciami?


Trzecim krokiem było wytłumaczenie, na czym polega optymalizacja zdjęć do wpisu. Jak się okazało w trakcie szkolenia, znaczenie mają takie elementy jak:
-rozmiar zdjęcia,
-tytuł zdjęcia,
-nazwa pliku,
-atrybut alt.


Jak edytować?


Czwarta część webinaru dotyczyła edycji tekstu. Nasza prowadząca opowiedziała o efektywnym podziale na akapity, stosowaniu nagłówków, pogrubień, zróżnicowanego stylu, a także objętości treści.

Wpis a cały blog


Kolejnym obszarem, który chcieliśmy przybliżyć uczestnikom była zależność między konkretnym wpisem a resztą bloga. Ania podpowiedziała, jak budować strukturę swojego bloga, na czym polega linkowanie wewnętrzne, dlaczego tak ważna jest unikalność treści.

Wpis a cały internet


Inna ważna zależność, jaką powinien brać pod uwagę każdy bloger to wpis a cały internet. Tutaj mowa była o dystrybucji treści, sposobach na nawiązywanie współpracy z innymi blogerami, znaczeniu mediów społecznościowych w promocji swoich wpisów. Wspólnie zastanowiliśmy się nad opłacalnymi wariantami płatnych reklam na Facebooku i w AdWords, a także skutecznymi sposobami pozyskiwania linków.

Bo liczą się efekty


Ale dobrze zoptymalizowany wpis to nie wszystko. Po wcieleniu powyższych wskazówek w życie, Ania zwróciła uwagę na to, jak ważny jest monitoring i pomiar skuteczności przeprowadzonej optymalizacji. Zarekomendowaliśmy także kilka pomocnych narzędzi, które mogą posłużyć w tym celu.

Czy to już jest to SEO?


Ostatnią ważną, a zarazem podsumowującą częścią szkolenia było wskazanie innych obszarów SEO, które mogą przyczynić się do sukcesu bloga. Ania zwróciła uwagę na działania etapowe i wdrożenie odpowiednich strategii. W dalszej kolejności przekonywała do potrzeby technicznej optymalizacji strony, optymalizacji współczynnika konwersji, no i oczywiście stałej i regularnej rozbudowie bloga.

Czas na pytania!


Na końcu był czas na pytania od uczestników. Na czacie webinaru trwała dyskusja podczas której Ania, odpowiadała na wszelkie nurtujące naszych blogerów pytania.
Skoro pierwsze koty za płoty i to z bardzo pozytywnym skutkiem, czas pomyśleć o kolejnych webinarach i szkoleniach. Może macie, jakieś pomysły na interesujące Was tematy?

KONTAKT / AUTOR
Adrianna Nowak
spejalista ds. marketingu internetowego
Agencja Marketingu Internetowego Widoczni
612248326
612248326
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.